ساخت کتاب الکترونيکي

در اينجا مي خواهيم ساده ترين روش تهيه و ساخت يک کتاب الکترونيکي ( PDF ) بدون هيچ برنامه اضافي در سيستم را بررسي کنيم ، اميدوارم اين روش ساده قدمي براي به وجود آمدن کتابهاي الکترونيکي بيشتر و بهتر و مفيدتر باشد .
اولين قدم، بوجود آوردن فايلي از متن کتاب در برنامه هاي ويرايش متن نظير Word Pad يا Microsoft Word است. توجه شود Word Pad و Word برنامه هايي هستند که در تمام سيستم ها موجود است .
قدم دوم، تبديل فايل متن با فرمت doc يا هر فرمت ديگري به فرمت PDF که فرمت معمول کتاب هاي الکترونيکي است ، براي اين کار از سايت شرکت Adobe مبتکر برنامه Acrobat و کتابهاي الکترونيکي استفاده مي کنيم ، در مرورگر صفحه http://createpdf.adobe.com باز مي کنيم ، براي استفاده از خدمات رايگان اين سايت گزينه ي try it for free را انتخاب و در صفحه بعد کشور ( ترجيحا India ) را انتخاب مي کنيم ، صفحه بعدي فرم ثبت نام سايت است که در آن e-mail وارد شده به عنوان usar name در نظر گرفته خواهد شد . بعد از پر کردن فورم ثبت نام به صفحه بعدي انتقال يافته و در آن Convert a file را انتخاب مي کنيم . در انتهاي اين صفحه گزينه ي ...I accept را انتخاب مي کنيم ، در صفحه بعد دوباره Convert a file را انتخاب مي کنيم ، اينبار پنجره جديدي باز مي شود ، از گزينه Browse فايل مورد نظر براي تبديل را انتخاب مي کنيم و Continue را انتخاب مي کنيم ، در صفحه بعد از انتخاب Optimization Setting گزينه ي eBook را انتخاب مي کنيم و از انتخاب Delivery Method گزينه ي Wait for PDF conversion browser را انتخاب مي کنيم ، سپس دکمه Create PDF . حالا بعد از چند ثانيه PDF شما حاضر است ، براي مشاهده !View PDF را انتخاب کنيد ، يادتون نره که ذخيرش کنين.